Gips och ordning på mina trådrullar....

Har gjort lite gipsfigurer....
Köpte en maddonaform i latex på Tradera men den var omöjlig att få ut hel ur formen så jag klippte helt enkelt upp formen på baksidan.... på med gaffatejp....gjöt i gipset....Voila!!
Lätt att ta ur formen och sen slipa lite med sandpapper för att få bort skarven!!




Och här står den på en byrå i pysselrummet.



Gipsfat, ros och hjärta...Allt i gips. Fatet är dock förstärkt inuti med metallnät.


& tecken....

En ros i gips. Har gjort i betong tidigare....

Jag har gjort en tavla till mina trådrullar. Ordning och reda istället för att ha dem i nån låda....
Nu ser man tydligt vilka färger man har eller inte har.

Tavlan ska upp på väggen...( Maken får hjälpa till med borrningen eftersom det är betongväggar...)


MDF skiva, träbitar på den, vita spikar i lagom storlek.
Får plats ca 66 rullar. Man spikar ju så nära eller hur man nu behöver.

Kanonbra! Funkar ju att ha den på väggen eftersom det är ett pysselrum och allt man behöver vill man ha nära till hands.

Har fått mina tyger från Stoff och Stil så till helgen blir det att sy. Har ju bla mönster och tyg till One Piece så vi får väl se! Även nån tunika har jag mönster och tyg till, men jag har inte sytt kläder tidigare så det ska bli kul att se om det blir nåt av det hela!!
Blir det fel kan jag ju inte klaga på symaskinen i allfall!

Carpe Diem!

Kommentarer
Postat av: Bitte Kråkbo

Hej har en tävling på min blogg där du kan vinna valfri vara



http://www.lovemercury.se/?p=4441

2011-09-29 @ 17:33:52
URL: http://www.lovemercury.se
Postat av: Jennie

Fina saker :)

Trevlig helg på er i sommarvärmen!

Kram

2011-09-30 @ 16:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0