Shabby chic strutar

Gjorde lite fler strutar.....




Det övre notpappret är köpt på loppis medan det undre är utskrifr från internet på vanligt papper.
Lite tårtpapper, spets, blommor, vintagebild som suddads i kanterna av lite Distress Ink, en bit tapet för upphängningen av den undre struten....
Allt är klistrat med hobbylim. ( Nån gång ska jag inviga min limpistol....)
Den ena struten är fylld med lavendel och den andra med nejlikor och stjärnanis samt kanel.
Man kan använda gamla strumpbyxor och gummiband eller snöre för att göra små kuddar av med väldoftande innehåll. Så är det enkelt att byta + det skräpar inte.

Den här under är gjord av en överbliven tapetbit.

Bakom struten står en ljuspåse. En sydd påse med stryka-på text. Lite spets och bling!
Men man måste ha en stor glasburk inuti så man inte eldar upp hela härligheten.....
Blir jättefint sken med ljuset inuti.

Carpe Diem

Kommentarer
Postat av: Jennie

Du sitter inte still ofta ser jag ;)

Fina saker du gör!

Ha d så bra! Kram

2011-11-12 @ 22:58:27
Postat av: Lillamy

Ja fast många saker sitter jag ju och gör ;-)

Sen går det ju ganska fort att fixa till de ovan, det som tar tid är att vänta på att klistret ska torka......

Kram

2011-11-14 @ 10:23:31
URL: http://lillamyspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0