Tändsticksaskar

0232-2-2-1.gif
Nu när man tänder ljus varje dag ( iallfall jag gör det ) så tycker jag det är roligare om man har fina tändsticksaskar så man kan lämna dem framme.
Som små konstverk!
Pyta med fina papper, tapetbitar, spets, knappar eller vad man nu har! Till en tändsticksask går det ju inte åt så himla mycket papper egentligen.
Jag har använt stora tändsticksaskar till mina pyssel. gjorde några små oxså.



På asken ovan har jag använt notpapper.
Spetsen är sån pappersspets man dekorerar hyllor med. Halva pärlor från scrapbooking. Några knappar från loppis!
Fjärilarna kommer från en stans ( punchies )och jag har som i mittenbilden klistrat fast 2 st på varandra för att kunnna böja vingarna som den tänkte flyga iväg....
( Jag gör även baksidorna.)



Passar bra att lämna framme...



Även små askar kan man pynta.



Rött är så svårt att fota för att få rätt färg.....
På den ena har jag satt fast en medaljong med en madonna på! Skyddsmedaljong kanske?
Tapetbitar,  band och scrapbookgrejer har fått pynta dessa juliga skapelser....



Pärlan har jag fäst med sytråd.
På alla askar har jag använt vanligt hobbylim som är vit från början men färglös när den torkat.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Självklart ska de vara massa ljus nu i vintermörkret! :) Gärna en brasa oxå!

Trevlig helg!

Kram

2011-12-16 @ 11:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0