Förkläde av gamla jeans eller en jeanskjol

Sydde ett kortare förkläde att ha i trädgården av en gammal jeanskjol.
Även detta ur en bok!!

Så här såg det ut i pysselrummet när jag börjat "slakta" gamla jeans osv jag hittat både i min egen garderob men mest från loppis.
Fickor, blixtlås och roliga detaljer tas tillvara på! Man vet aldrig när man behöver dem....och blixtlås är så himla dyrt att köpa!



Ganska likt eller hur? Fast jag gjorde av en kjol och i boken är det av ett par byxor....
Det är sydda kanaler = fickor att ha sekatör, fröpåsar osv i.

Linningen är skarvade med mjukare, lite strechigt jeanstyg som man kan knyta bakom ryggen. ( Tagna från ett par byxben )
Nästa syprojekt blir lavendelpåsar och ännu en jeansväska.....

Carpe Diem!!
 






Kommentarer
Postat av: Jennie

Smart! Hoppas du hinner använda det innan snön kommer, annars får du väl dra på dig det när du ska ut o skotta snö ;) (fy va de lät hemskt me snö!)

Ha de så bra! Kram

2011-09-04 @ 18:45:33
Postat av: Anonym

http://stylegirl.se - trendiga smycken till otroliga priser!



FRI FRAKT HELA DAGEN!

MISSA INTE ATT DET ÄVEN ÄR SISTA DAGEN PÅ VÅRAN SOMMARUFÖRSÄLJNING!

2011-09-04 @ 19:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0